אריזות מזון? דפוס עמנואל
21/09/2015
דיתה שמואלי, שירות מזון+
כדי להצליח לא מספיק להיות טוב במה שאתה עושה, חייבים גם להתפתח כל הזמן ולהתאים את העסק לקדמה הטכנולוגית. לא מאמינים? תקראו מה עשה דפוס עמנואל.
יערית טרבלסי
דפוס עמנואל מראשון לציון הוא מבתי הדפוס הוותיקים והגדולים בישראל, שעובר במשפחה כבר ארבע דורות ומנוהל כיום על ידי עמנואל ענו, אבי המשפחה וארבעת ילדיו - גלית גאולה, לימור נאור, ריקי נוזר ולירון ענו. מעסק משפחתי קטן שהוקם על ידי סבו של עמנואל בירושלים בשנת 1920 עמנואל למד את רזי המקצוע ופתח בית דפוס משל עצמו בשנת 1971 והפך לאחד מבתי הדפוס הגדולים בארץ שעובד 24 שעות ומעסיק 85 עובדים.
השינוי הגדול
עד לפני 7 שנים התמחה דפוס עמנואל בהדפסת ספרים וחוברות ובשנת 2009 נכנס לתחום האריזות והפך במהרה לאחד מבתי הדפוס המובילים גם בענף זה. "הקדמה שהביאה איתה הטכנולוגיה והשינויים הרבים שחלו בעקבותיה בתחום הספרים והחוברות המודפסות, הביאו אותנו להתפתח ולשלב בעסק גם ייצור אריזות נייר וקרטון", אומר לירון ענו, אשר סיים לימודי דפוס במכללת היידילברג בגרמניה ולימודי משפטים באוניברסיטת בר אילן בישראל.
בהדרגתיות נרכש מאירופה כל הציוד הנדרש המאפשר תכנון וייצור של ששת סוגי האריזות הקיימים בעולם- אריזות קו ישר; תחתית אוטומטית; הדבקה 4 פינות; הדבקה 6 פינות; דאבל וול; והקמה.
"הציוד המשוכלל והחדיש מאפשר לנו לתכנן, לייצר, להדפיס ולספק את כל סוגי האריזות, בכל הגדלים לפי צרכי הלקוח", אומר לירון ענו. "היום אנחנו עובדים עם עסקים גדולים וקטנים שמייצרים תוצרת שצריכה להיארז ויודעים לספק לכל עסק את המענה המדויק לצרכיו, ובין לקוחותינו נמצאים עסקים שונים מתחום המזון כמו בתי קפה, מסעדות, רשתות מזון גדולות, בתי חרושת, מפעלים וחברות תרופות.
הבידול
למרות ההתפתחות בתחום האריזות, לא זנח דפוס עמנואל את ליבת עיסוקו וכ-70% מהיקף העבודה הוא עדיין דפוס שטוח, חוברות וספרים. השילוב בין הדברים מעניק להם יתרון על פני המתחרים, שכן הם יכולים לספק לבית עסק את כל מוצרי הנייר שהוא צריך- פלייסמנטים, אריזות טייק־אווי, מנשאי כוסות, תפריטים, תוויות למוצרים, אריזות נייר שונות ועוד. ניסיונם העשיר בדפוס מאפשר להם להביא ללקוחות ערך מוסף כמו השבחות מיוחדות על מוצרים- הבלטות, הדפסה פרסונאלית, למינציה, UV סלקטיבי וכו'.
"שוק ענף האריזה נשלט במשך עשרות שנים, על ידי שלושה בתי דפוס גדולים", מסביר לירון ענו. "כשנכנסנו לתחום החלטנו להתמקצע בתחום על ידי כך שנסענו האבא יחד עם ארבעת האחים לביקורים רבים בתערוכות דפוס בעולם ובמפעלי דפוס גדולים וכך הבאנו לארץ שיטות עבודה חדשות ויעילות. הציוד שלנו הוא ציוד חדיש, מהיר ומשוכלל שמייצר באיכות גבוהה מאוד. בזכותו אנחנו יכולים לעשות את אותה עבודה באופן מהיר ואיכותי יותר, עם פחות כוח אדם וזה מה שמאפשר לנו להוזיל עלויות.
עם הזמן הבינו בתי העסק והמפעלים השונים שיש להם אופציות נוספות, מעבר לבתי הדפוס עמם היו רגילים לעבוד ולאחר הניסיון הראשון הבינו שהמוצר שאנחנו מעניקים להם הוא איכותי, מותאם להם בדיוק ובמחיר משתלם יותר ומאז הם איתנו".
הייחודיות
הוותק, הניסיון, המכונות המתקדמות והעובדה שהכל מיוצר בישראל בבניין אחד מאפשרים מתן מענה לקשת רחבה מאוד של סוגי עסקים גדולים וקטנים, והתאמה של המוצר לצרכים הספציפיים של בית העסק.
"אנחנו לא עובדים לפי שבלונה וכל עבודה היא בפני עצמה", אומר ענו. "לאחר ההבנה של צרכי הלקוח, מחלקת התכנון והפיתוח שלנו מתכננת לו את האריזה והמוצר הנכון והמתאים לו ביותר. הגודל שלנו מאפשר לנו לעבוד גם עם עסקים קטנים שצריכים כמויות קטנות וגם עם עסקים, כמו חברות תרופות ובתי חרושת שצריכים כמויות של מיליונים".
על מנת להנגיש עוד יותר את העבודה עבור הלקוחות, הוקם אתר אינטרנט משוכלל (www.em-print.co.il) דרכו ניתן להוריד את קטלוג המוצרים המלא ולבחור מתוכו".
השירות
"אנחנו רואים את עצמנו קודם כל כנותני שירות אמינים וזה משהו שנמצא בראש סדר העדיפויות של העסק מיום הקמתו על ידי סבא רבא שלי ובגלל זה תמיד יש אצלנו עם מי לדבר", מדגיש ענו.
"אחרי האמינות והשירות מגיעה האיכות- אנחנו לא מתפשרים על האיכות ואם נפגמת עבודה, אנחנו לא מהססים לקנות נייר על חשבוננו ולהדפיס מחדש. לעולם לא נוציא עבודות לא טובות החוצה. יש לנו מחלקת בקרת איכות ותקן ISO 9000 והשילוב בין האיכות, הגמישות והשירותיות היא זו שמשאירה אצלנו את הלקוחות לאורך שנים.
מצב השוק
"השינויים התכופים שחלים בשוק ההסעדה ובשוק ההדפסה, לא מערערים את יציבות החברה, מכיוון שפיזור המוצרים שלנו הוא שנתי וכולל מוצרים עונתיים כמו אריזות לחגים לצד מוצרים קשיחים בעלי ביקוש לאורך כל השנה כמו אריזות לתרופות, תוויות לקופסאות שימורים, מפות טיולים ועוד".
העתיד
למרות הנבואות השחורות שמייחסים לתחום הדפוס, בדפוס עמנואל ממש לא חושבים שהפרינט מת. "הפרינט ממש לא מת, הוא רק משתנה כל הזמן והחוכמה היא לא להלחם בקדמה הטכנולוגית, אלא לצעוד איתה", מסכם ענו. "המחשוב, הדיגיטל והטכנולוגיה מאפשרים לנו היום להדפיס דברים שלא היו קיימים פעם כמו הדפסת מוצרים עם דאטה משתנה ופרסונליזציה בדומה לחשבונות המתקבלים בדואר, לספרי פסיכומטרי וכדו'.
צריך לדעת לעשות את הדברים האלו ולעבוד עם הטכנולוגיה המתחדשת בקצב מסחרר וחשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, וזה גם היתרון שלנו- במקום להלחם בטכנולוגיה, אימצנו אותה אלינו".
http://www.mazon.co.il/EMANUEL495.html